Do końca dnia (poniedziałek, 3 czerwca br.) trwa nabór wniosków do 12. edycji Jaworznickiego Budżetu Obywatelskiego. Do dyspozycji mieszkańców jest 3,9 mln zł.
Aby zgłosić zadanie, należy wypełnić wniosek. Następnie wydrukowany i podpisany formularz wraz z listą poparcia (min. 30 osób), złożyć w Urzędzie Miejskim w Jaworznie:
- osobiście w urnie w Urzędzie Miejskim w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 33,
- drogą pocztową na adres: Wydział Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, z dopiskiem „Budżet Obywatelski”,
- mailowo na adres: jbo@um.jaworzno.pl w formie zeskanowanych oryginałów dokumentów.
Na co warto zwrócić uwagę przy zgłaszaniu zadania
W konsultacjach mogą uczestniczyć wszyscy mieszkańcy Jaworzna. Jedna osoba może zgłosić wyłącznie 1 zadanie.
Uwolniona zostaje kwota na zadania nieinwestycyjne (wcześniej kwota na zadania nieinwestycyjne ograniczona była do 200 tys. zł), nie ma również wyodrębnionej osobnej kwoty na doposażenie istniejących obiektów JBO i osobnej na nowe projekty. W obrębie wniosku nie wskazujemy już partnera projektu.
Zmieniły się również zasady dotyczące głosowania – od teraz głosuje się wyłącznie na jedno zadanie.
W przypadku zadań inwestycyjnych lub infrastrukturalnych, należy pamiętać, że zadania te mogą być lokowane wyłącznie na terenach gminnych. Jeśli teren ma zarządcę, do wniosku należy dołączyć oświadczenie o zapewnieniu nieograniczonego dostępu do terenu.
Przed złożeniem wniosku należy sprawdzić jego poprawność! Wykaz ważnych telefonów znajduje się w ulotce.
Najważniejsze wydarzenia JBO 2025
Nabór propozycji zadań
13 maja – 3 czerwca 2024
Maraton Pisania Wniosków 15 maja 2024 r.
(środa) godz. 10:00 do 17:00
Termin składania zgłoszeń do prac w zespole ds. budżetu obywatelskiego
do 26 maja 2024 r.
Zgłoszenie należy przesłać mailem na adres: jbo@um.jaworzno.pl
(Wnioskodawcy, nie mogą być członkami zespołu)
Weryfikacja wniosków zgłoszonych przez mieszkańców
czerwiec – lipiec 2024
Wybór zadań – głosowanie
5 – 26 sierpnia 2024