Aktualności, Z miasta|

Chcesz mieć dostęp do informacji na temat swoich gminnych płatności bez wychodzenia z domu i kontaktowania się z urzędem? Kolejny rok mieszkańcy mogą skorzystać z usługi ułatwiającej regulowanie należności z gminą. Portal Mieszkańca to nie tylko przystępna baza wiedzy o podatkach i opłatach lokalnych, ale także alternatywna forma komunikacji z urzędem. Z platformy korzysta blisko 500 mieszkańców.

Warunkiem korzystania z portalu jest złożenie wniosku zamieszczonego na ePUAP-ie o konto na platformie eUrzędu. Następnie pracownicy Urzędu Miejskiego w terminie do 14 dni zweryfikują podane informacje, a wnioskodawca otrzyma dostęp do konta na platformie eUrzędu.

Po otrzymaniu na ePUAP-ie informacji z Urzędu Miejskiego o uruchomieniu konta, mieszkaniec będzie mógł sprawdzić wysokość lokalnych podatków, swoje zobowiązania i płatności. Zaletą tego systemu jest możliwość wykonania opłaty online, podobnie jak podczas internetowych zakupów. W chwili dokonania płatności mieszkaniec otrzyma na adres mailowy informację o wszczęciu procedury przekazania pieniędzy na rzecz Gminy. Informacja o dokonanej płatności na portalu będzie dostępna w momencie zaksięgowania kwoty na koncie Urzędu Miejskiego. Uwaga: za przelewy dokonywane poprzez platformę doliczana jest kwota 0,59 zł brutto prowizji, którą pobiera Krajowa Izba Rozliczeniowa.

Każdy podatnik może mieć swoje konto na platformie eUrzędu (Portalu Mieszkańca). Jest to platforma internetowa, która stanowi kolejne narzędzie do komunikacji elektronicznej mieszkańca z urzędem – tłumaczy Magdalena Mistarz, naczelnik Wydziału Budżetowo -Finansowego Urzędu Miejskiego w Jaworznie. – Jest to źródło informacji na temat stanu zobowiązań poszczególnych podatków i opłat wnoszonych do gminy: podatku od nieruchomości od środków transportowych, rolnego, leśnego użytkowania wieczystego, dzierżawy oraz odsetek od zaległości i innych.

Chcesz już teraz korzystać z portalu? Wystarczy, że złożysz wniosek przez ePUAP, by móc kontrolować swoje płatności wobec gminy, bez konieczności wizyty w urzędzie!

Portal Mieszkańca zapewnia kompleksowo wgląd w zobowiązania z tytułu m.in. wieczystego użytkowania nieruchomości Gminy i Skarbu Państwa, dzierżaw, podatku od nieruchomości i środków transportowych, mandatów wystawianych przez Straż Miejską oraz opłat za wywóz odpadów komunalnych.

JEŚLI POSIADASZ JUŻ PROFIL ZAUFANY LUB PODPIS ELEKTRONICZNY TO:

  1. Wejdź na stronę  https://eurzad.um.jaworzno.pl i wybierz “Wniosek o konto na platformie eUrząd”.
  2. Po kliknięciu linku, zostaniesz przekierowany na stronę ePUAP. Zaloguj się tam i złóż wniosek o “Dostęp do systemu teleinformatycznego“.
  3. Kliknij “Załatw sprawę” i wybierz odpowiedni formularz – tu: “Wniosek o konto na platformie eUrząd”, a następnie kliknij w link “Przejdź do formularza”.
  4. Uzupełnij formularz i prześlij go automatycznie do Urzędu Miejskiego w Jaworznie klikając “Zapisz”.
  5. W ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku Twoje konto na eurzad.um.jaworzno.pl będzie aktywowane. Informację o jego aktywacji otrzymasz na skrzynkę platformy e-PUAP.

JEŚLI NIE POSIADASZ PROFILU ZAUFANEGO TO NAJPIERW:

  1. Złóż wniosek o profil zaufany na pz.gov.pl (e-PUAP).
  2. Potwierdź dane osobowe online przez swój Bank lub osobiście w jednej z instytucji na terenie miasta (niezbędny jest dowód osobisty):
  • Urząd Miejski w Jaworznie (Budynek “A”), ul. Grunwaldzka 33, pok. 26;
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 274;
  • Urząd Skarbowy w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 274.

Chcesz uzyskać więcej informacji – wejdź na stronę eurzad.um.jaworzno.pl lub zadzwoń, a pomożemy w procedurze rejestracji na Portalu Mieszkańca.

Kontakt:

  • Wydział Budżetowo-Finansowy tel. (32) 61 81 686 lub (32) 61 81 648.

Comments are closed.