Blank gif

Blank gif

Licznik zadłużenia miasta
Więcej informacji

Krystyna Banasik - Miejski Rzecznik Konsumentów

Zakres obowiązków    Do zadań rzecznika należy zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów, wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Zakres obowiązków

Do zadań rzecznika należy zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów, wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Zajmuje się także składaniem wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Zakres działań rzecznika obejmuje również występowanie z żądaniem wszczęcia postępowania antymonopolowego oraz występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji oraz występowanie z wnioskami do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącymi wszczęcia postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów.

Kontakt

Urząd Miejski w Jaworznie
ul. Grunwaldzka 52
43-600 Jaworzno
pokoje 12 i 24 (naprzeciw siebie)
tel. (+48 32) 618 17 77
fax (+48 32) 618 17 23
e-mail: rzecznik.konsumentow@um.jaworzno.pl

Mieszkańcy Jaworzna mogą zgłaszać się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów

  • osobiście - w godzinach pracy Urzędu;
  • telefonicznie tel. (+48 32) 6181 777;
  • korespondencyjnie - Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów, ul. Grunwaldzka 52, 43-600 Jaworzno;
  • pocztą elektroniczną: rzecznik.konsumentow@um.jaworzno.pl
    Miejski Rzecznik Konsumentów odpowiada jedynie na e-maile zawierające dane nadawcy.

Rzecznik wykonuje swoje zadania przez zapewnienie konsumentom bezpłatnych porad prawnych, występowanie do przedsiębiorców w spornych sprawach w formie mediacji. Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie może wydawać nakazów, zakazów, nakładać kar.

W sytuacji, gdy konsument jest zainteresowany bezpośrednią pomocą rzecznika, polegającą na podjęciu interwencji u przedsiębiorcy powinien złożyć wniosek wraz z dokumentacją sprawy.


BEZPŁATNA INFOLINIA KONSUMENCKA

800 889 866

czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 - 17.00.
prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich


Wzory dokumentów do pobrania:

Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej informacji o plikach cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl

Projekt i wykonanie: Media Partner / Reklama / Katowice