Nordic_Walkers_near_Ilkley_020Bez względu na płeć i wiek, gwarantuje dobrą zabawę. Nie obciąża stawów i nie wymaga drogiego, specjalistycznego sprzętu. Rajdy Nordic Walking na stałe wpisały się w kalendarz miejskich imprez sportowych. Kolejność na mecie nie jest najważniejsza, liczą się chęci. Przed nami kolejny start w tego typu imprezie. Rajd rusza już 16 kwietnia.

Organizatorami rajdu są Towarzystwo Przyjaciół Miasta Jaworzna koło Byczyna oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Ciężkowicach. Uczestnicy wystartują o godzinie 10 z Ciężkowic, z ulicy Zdrojowej, z mostu na rzece Kozibród.

Już w pierwszej edycji rajdu na starcie pojawiło się wiele osób, liczymy, że w tym roku frekwencja także dopisze – mówi współorganizatorka rajdu, Anna Lichota. –Takie wydarzenia integrują lokalną społeczność, dają możliwość pokazania osobom z zewnątrz pięknych okolic w jakich mieszkamy. To przede wszystkim rodzinna rekreacja – dodaje Lichota.

Tegoroczny rajd ma 8 kilometrów. Weryfikacja zawodników, wydawanie numerów i pakietów startowych odbędzie w miejscu startu, w godzinach od 9.15 do 9.45. Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać odpowiedni strój sportowy (dostosowany do warunków pogodowych), wygodne obuwie i kijki do nordic walking. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez wypełnienie formularza na stronie www.jaworznobyczyna.pl do dnia 14 kwietnia 2016 r. lub w budynku OSP w Ciężkowicach. Każdy zawodnik, który ukończy rajd,otrzyma drobny upominek.

Wszystkim, którzy się jeszcze wahają, podpowiadamy, że nie muszą obawiać się o kondycję. Nie ma tu typowej rywalizacji sportowej. Celem rajdu jest promocja zdrowego stylu życia, rekreacji i aktywności ruchowej. To także okazja do integracji osób w różnym wieku, a przy tym poznania urokliwych zakątków regionu.

Dla niezaawansowanych jest szansą zaznajomienia z techniką nornic wal king. Tym, którzy nowicjuszami w tym sporcie nie są, pozwoli na doskonalenie umiejętności.

DLA KOGO: W zasadzie każdy może uprawiać Nordic Walking! Nie ma ograniczeń wiekowych ani sprawnościowych. Oczywiście tempo marszu musi być dopasowane do możliwości. Technika jest na tyle prosta, że każdy może ją opanować. Pamiętaj jednak, że warto zacząć od indywidualnej nauki z instruktorem lub zajęć grupowych dla początkujących.

CO ZYSKASZ: Dzięki regularnym treningom poprawisz m.in. sprawność sercowo-naczyniową, zredukujesz nadciśnienie, poziom cukru i cholesterolu we krwi, złagodzisz sztywność wokół szyi i barków, zredukujesz stres, spalisz kalorie. NW zaleca się też w profilaktyce osteoporozy. To również świetny sposób rehabilitacji przy urazach ortopedycznych, pozwala min. Skorygować nieprawidłową postawę.

KIJE: Rodzaje kijów to cała gama sprzętu z tworzyw sztucznych, głównie włókna szklanego lub mieszaniny włókna szklanego i węglowego. Te ostatnie są najlżejsze i najbardziej wytrzymałe. Do nabycia są kijki o stałej długości, zależnej głównie od wzrostu człowieka lub kijki składane (dwu lub trzyelementowe).

ODZIEŻ: Istotnym czynnikiem dającym komfort uprawiania NW jest dobór odpowiedniego ubrania. Najlepiej gdy odzież będzie z materiałów „oddychających”, a jeśli będzie to zwykły sportowy ubiór, to ważne, by dawał możliwość swobodnego marszu i nie był zbyt ciepły.

OBUWIE: Powinno być dostosowane do pory roku i warunków atmosferycznych. Może to być obuwie sportowe, najlepiej powyżej kostki i na płaskiej podeszwie. Produkowane jest specjalne obuwie do Nordic Walking,  jednak z powodzeniem można chodzić w wygodnych, sportowych butach, które utrzymują prawidłowe położenie stopy.

ANKA